Ndi mussanyufu

20 januari 2016 - Kampala, Oeganda

Hier weer een korte update vanuit het zonnige en warme Oeganda.. ik zie hier en daar foto's verschijnen op Facebook van sneeuw en kou in Nederland. Ben ik even blij dat ik hier ben!

Ik wilde jullie even laten weten dat hier alles goed gaat. Afgelopen week hebben wij veel theorie op school gehad over spirituele disciplines(zoals bidden & bijbel lezen) en leiderschapstraining.

Zaterdag hadden wij met de hele klas een teambuilding dag in Suubi, één van de Watoto Child Care Ministry dorpen. Suubi is eigenlijk in het kort; een compleet dorp waar weeskinderen van kleins af aan worden opgevangen onderdak krijgen en naar school kunnen. Zo'n 30 leerlingen uit onze klas wonen in Suubi, voor meer informatie kan je een bezoekje op deze site brengen; https://www.watoto.com/projects

Bedankt voor het bidden voor mijn reis in Oeganda door iedereen in City Life Church afgelopen zondag, ik werd overladen met foto's en berichtjes! Super gaaf!

Zondag was een vision sunday, voor de mensen die in City Life Church komen een welbekend fenomeen. Het was een inspirerend moment waarbij ps. Gary & Marilyn Skinner hun visie voor komende jaren deelde. Gaaf dat Watoto zich nog meer wilt gaan uitbreiden met meer celebrations points (kerken) om zo nog meer mensen te kunnen bereiken.

Vanaf maandag begonnen wij met prayer and fasting ookwel bidden en vasten. In deze periode zet je extra tijd vrij om te bidden en bijbel te lezen dit kan voor persoonlijke doorbraken zorgen. Sommige mensen vasten op eten andere op Facebook of tv kijken. Persoonlijk heb ik gevast op eten voor 2 dagen en dit omdat ik gerichter wilde gaan nadenken over de toekomst na deze opleiding. Hierover later meer informatie..

Maandag middag kwamen alle pastors inclusief ps. Gary Skinner (oprichter van Watoto) voor een meeting met onze klas, ps. Gary had een heel inspirerend levensverhaal wat hij met ons deelden.

Deze week zijn wij met het onderwerp de historie van de Bijbel begonnen, best interessant allemaal. Wist je dat..?? De oorspronkelijke Bijbel geschreven is in het Hebreeuws en sommige stukken in Aramaic en deze in het jaar 250 B.C vertaald is naar het Grieks door 70 Joodse geleerden in Alexandria, Egypte.

Nou het is bijna etenstijd en mijn buik maakt rare geluiden want het word mijn eerste maaltijd na het vasten. Vandaar de titel van deze update wat namelijk betekent;    Ik ben blij!

Lieve groetjes uit Oeganda,
Mukama Akume (God bless you)

Casper Prins (Wasajja)

1. Christiny/mama:
    20 januari 2016
    Mooi om te lezen schat wat er voor mooie dingen gebeuren daar !! Ik bid met je mee hoor, ben supertrots op jou !!!!!
  2. Ada Kieviet:
    20 januari 2016
    Hoi Casper fijn dat het zo goed met je gaat. We denken veel aan je zelfs mijn moeder vraagt naar je. Fijn dat je daar wat kan betekenen. In gedachten bij jou. Ook word je in het gebed niet vergeten. Goede tijd daar
  3. Gonny:
    24 januari 2016
    hoi neef,
    Weer op de hoogte van je bezigheden in het verre Oeganda. Gaaf om te horen dat je zo goed bezig bent, en dat je het naar je zin hebt. Keep up the good work. x