Week 1 vanuit mijn nieuwe thuis!

12 januari 2016 - Kampala, Oeganda

Het is donderdagmiddag als de laatste studente uit Zwitserland het hotel komt binnengelopen, bepakt met Zwitserse chocolade was het een goede binnenkomer.

Opgescheept met 5 dames zou je zeggen dat ik niks te klagen heb, maar niets is minder waar.. gesprekken over nagellak, haar krullen en/of stijlen zijn onvermijdelijk.
Nee eigenlijk is het wel leuk om de enige man te zijn, ik heb officieel de bijnaam daddie gekregen.

Vrijdagochtend na het ontbijt hebben we een mini bijbelstudie gedaan met z'n zessen. We lazen onderandere uit
Jesaja 61:1 The Spirit of the Sovereign Lord is on me, because the Lord has anointed me to proclaim good news to the poor. He has sent me to bind up the brokenhearted, to proclaim freedom for the captives and release from darkness for the prisoners.

Ik vind het zo'n mooie tekst omdat het heel goed laat zien wat wij hier mogen betekenen voor de mensen die het zo hard nodig hebben.

Later die dag kwam Stella met een vriendin langs om gedag te zeggen, ik heb haar vorige jaar leren kennen terwijl zij net haar 360° opleiding had afgemaakt. De reden waarom ik dit in mijn blog schrijf is omdat God iets moois heeft gedaan tijdens dit gesprek. De vriendin van Stella vertelde dat ze niet gelovig was en al lang niet meer in de kerk was geweest, voordat ze beide weer vertrokken heb ik in het Nederlands gebeden met ze. Ik vroeg onderandere aan God of Hij haar hart zacht wilde maken zodat zij Jezus zou toelaten in haar leven. Diezelfde avond ontving ik een berichtje van haar dat ze naar de kerk wilde gaan en dat ze Jezus wilde accepteren in haar leven! Wauw.. kippenvel-momentje!

Zaterdag was het dan eindelijk zover.. de introductie met de rest van onze klasgenoten. De totale grootte van de klas is 61 leerlingen. Het merendeel van deze leerlingen zijn daadwerkelijk 'voorbeelden' van het werk van Watoto omdat het weeskinderen zijn, opgegroeid in de veilige omgeving van Watoto.

De rest van het weekend stond in het teken van Watoto Church, zaterdagavond waren we in de kerk waar de vader van Pastor Gary Skinner sprak. En zondag hebben wij geholpen met het openen van een nieuw gebouw voor de kinderen van Watoto church East.

Voor het eerst sinds lange tijd heb ik vandaag huiswerk meegekregen, ik wist bijna niet eens meer wat het woord huiswerk betekende. En dat nog wel op de eerste schooldag, het gaat een super leerzaam avontuur worden waar ik elke minuut van de dag meer naar uit ga kijken.

Tijdens het schrijven van dit blog zag ik een mug voorbij vliegen dus ik ga nu maar snel op jacht voordat ik ga slapen want een mosquito-net heeft weinig zin als er een mug binnenin zit.

Sula bulungi nyabo&sebo
(Oftewel slaaplekker dames en heren)
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Christiny/mama:
    12 januari 2016
    Ah lieverd fijn om dit te kunnen lezen, ben blij en trots !!!! en wat een mooie dingen zijn er al gebeurt, spreek je snel schat, slaap lekker,
    P.s heb je die mug gevangen ? Ik hoop van wel
    Liefs mama
  2. Arianne:
    13 januari 2016
    Dag Casper, wat heerlijk om even wat van je te 'horen" op papier. Fijn dat je goed bent aangekomen . Wat een grote klas zeg.... respect voor de leerkracht!!! En tja dat huiswerk dat gaat je ook vast lukken.
    Veel succes met alles wat je gaat doen.. er komt vast veel op je af..
    Een lieve groet van ons allemaal.. en we kijken weer uit naar je volgende reisverhaal..
  3. Charell Flohr:
    14 januari 2016
    Leuk om te lezen Casper :) Super mooi dat gebed in alle talen kracht heeft, of de ander het nu verstaat of niet! God is on the move! Succes met je huiswerk en de mensen daar!
  4. Sherwin:
    15 januari 2016
    Hoi Casper,
    Goed om te horen dat je bent goed aangekomen in Uganda, mooie reisverhaal je heb
    zeker heel wat doen. Succes met alles en voorzichtig met de mosquitos haha haha
    we zijn benieuwd naar de volgende reisverhaal
    Het ga je goed
    Gr. Sherwin en Johan
  5. Hilda Eppinga-Hut:
    17 januari 2016
    Gaaf om te lezen allemaal Casper! Echt kippevel, om over het gebed te lezen. God verhoort elk gebed op één of andere manier, of de ander het nou verstaat of niet!
    Als je Stella of anderen van het team nog spreekt, doe je dan de groeten?

God bless!!!
  6. Gonny:
    19 januari 2016
    He Casper.
    Een wat late reactie, omdat ik het adres van je reisblog nog niet had. Vanaf nu ga ik je avonturen zeker volgen. Prachtig om te lezen wat je daar allemaal doet, en gaat doen. Veel succes en zegeningen. Groetjes tante Gonny