Vertrek&Aankomst

7 januari 2016 - Kampala, Oeganda

Zoals jullie vast allemaal weten ben ik inmiddels aangekomen in Oeganda, afgelopen zondag nog snel even de zalving en avondmaal meegekregen in City Life Church waarna we als een malle richting Schiphol moesten rijden. Gesteund door een hele fanclub van maar liefst 14 man werd ik uitgezwaaid, er werden nog snel wat cadeaus in mijn rugzak gestopt en we aten nog even lekker een burger bij de burger king. Het was fijn dat er zoveel mensen mee waren naar het vliegveld maar ook wel heel definitief als je iedereen een knuffel geeft en vervolgens richting de gate loopt.

Eenmaal in het vliegtuig vertrok ik richting Cairo er was een stoel vrij naast mij dus ik had een klein beetje extra ruimte, in Cairo aangekomen schrok ik me kapot want ik zag mijn volgende vlucht niet op het vertrek bord staan. Bleek ik de vlucht naar Nairobi te moeten pakken omdat die onderweg zou landden in Entebbe, Oeganda! Na een reis van zo'n 12 uur kwam ik aan op het vliegveld waar ik werd opgehaald door Adrian een host van Watoto. Ik was zo moe maar tegelijkertijd zo blij dat ik weer 'thuis' was dat ik de 1,5 uur op weg naar het hotel niet heb kunnen slapen omdat ik mijn ogen uitkeek.

De eerste dag was ik alleen in het hotel waar ik de afgelopen keer ook had verbleven. Het was best saai maar gelukkig kwam de volgende dag de eerste studente uit Australië aan. Ik besloot mee te gaan naar het vliegveld om zo maar mijn tijd te doden. Aangekomen op het vliegveld had het vliegtuig een vertraging opgelopen van 2,5 uur dus we konden gaan wachten. Uiteindelijk hebben we deze tijd goed kunnen gebruiken want ik heb een simkaart gekocht. Ik ken inmiddels de weg naar het vliegveld uit mijn hoofd omdat ik daarna nog 2x ben meegeweest.

We zijn nu met 5 studenten en vandaag zal de laatste aankomen vanuit Zwitserland. We zullen deze week en misschien volgende week nog verblijven in het hotel. Zaterdag gaan we de Oegandeese studenten leren kennen tijdens de introductiedag. Watoto 360 2016 zal bestaan uit 64 leerlingen, ik kijk uit naar alles wat komen gaat. Het gaat een hele leerzame en indrukwekkende tijd worden, ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes Casper ( Wasajja )

1. Christiny/mama:
    7 januari 2016
    Fijn zo 1e verslag te lezen schat !!!! mams
  2. Shir:
    7 januari 2016
    Succes daar Casper! Leuk dat je een blog bijhoudt!

X
  3. Ineke Zaal:
    8 januari 2016
    Super leuk om te lezen Casper! Je bent daar al net zo dienstbaar als hier met al die ritjes naar het vliegveld. Njoy!
  4. Ada Kieviet:
    8 januari 2016
    Hoi Casper fijn dat je veilig bent aangekomen en heel veel succes met je studie en alle andere werkzaamheden daar.
    Leuk om zo mee te kunnen lezen wat je daar allemaal beleefd.